به منظور آنکه به هویت برند خود شکل مناسبی بدهید، باید به وضوح بدانید بدانید که قبل از برند، برای آنکه پیش نیاز برند خود را به خوبی بشناسید سوال های زیر را از خود بپرسید:
- به عنوان رستوران چه کسی هستید؟
- دقیقا میخواهید چه کاری انجام دهید؟
- چرا این کار را میخواهید انجام دهید؟
به این فکر کنید که چه چیزی بیش از پیش برای شما اهمیت دارد و روند عملیاتی رستوران مد نظر شما چیست؟
داستان اینکه از کجا میخواهد شروع کنید و تمایل به چه چیزی برسید را با دقت فرم دهید. پاسخ خای شما به این سوال ها کمک خواهد کرد تا زیربنای برند خود را بسازید. به یاد داشته باشید که برند رستوران نشانگر کلیت شخصیت شما است. بعد از پاسخ دادن به این سوال ها میتوانید در مورد استراتژی های مختلف و احتمال موفقیت هرکدام بیاندیشید.
۲.برند سازی رستوران: بیان هدفها و ارزش ها
اگر این طور فکر میکنید ممکن است بیان هدف و ارزش غیر ضرروری به نظر برسد، باید بگوییم که این ذهنیت اشتباه است. بیان هدف راهی مفید برای مشخص کردن اهداف رستوران و پاسخ دادن بخ چراهای پیش نیاز این کار است.
هسته ارزش مشخص کننده باورهای اصلی است که همانند راهنمایی مهم برای همسو کردن کل مجموعه همیشه در اختیار شما خواهند بود.
طرح کردن اهداف و ارزش ها نه تنها به توسعه و ساخت فاز اول برند کمک می کند بلکه در طول گسترش مرزهای کاری رستوران همیشه کلید خواهد بود.
۳.خلق تصویر برای کانسپت رستوران
همه چیز برندسازی با خلق تصویر آن آغاز میشود. از تصویری که اراُئه میشود تا احساسی که به مشتری منتقل مینماید، از پیام خاص کسب و کار تان تا پیشنهادهای ویژه همه چیز نقش حیاتی در خلق تصویر هنری بازی خواهند کرد.
برای خیلی ها این تصویر حول بیان الگوی آماده سازی صحیح و پایدار متمرکز است. خیلی ها اصول آشپزخانه و پخت غذا را بر اساس استفاده از مواد اولیه با کیفیت بنا میکنند. در حالی که کلیت تصویر رستوران خود را حول اصالت مزه و پیروی از دستورهای غذایی اصیل میگذارند .
باید گفت که هرکدام از این ایده های تصویر سازی برند رستوران دقیقا چیزی است که مشتری به آن تمایل دارد و انتخاب اول او خواهد بود. رستوران دارانی که هنرمندانه توانستند این تصویر را خلق نمایند. گروهی از مشتریان که طرفدار مواد اولیه درجه با کیفیت و دستورهای غذایی پایدار هستند همیشه از اینکه هنرمندانه غذایی برای آنها تهیه شود از آن استقبال میکنند و آن گروهی هم که طرفدار غذاهای اصیل باشند طعم عمیق و لذیذ برایشان مهمترین فاکتور است.
برای آنکه تصویر مناسبی را برای برند رستوران خود خلق نمایید که برای مشتریان نیز خوشانید باشد و استراتژی های بازاریابی برای روی آن موثر واقعه گردد، باید مهم ترین ارزش های ایده کانسپت رستوران خود را تعیین نمایید و یا را درک کنید که دقیقا چه داستان را میخواهید بل برند خود روایت نمایید. زمانی که داستان برند رستوران را در ذهن داشته باشید می توانید به سمت تفسیر آن برای متریال لازم برای ایجاد برند رستوران پیش بروید.
تا زمانی که داستان شما بر اساس مرتبط و واقعی باشد به راحتی میتوانید برندتان را حول آن بسازید.
۴.از ابزارهای بازاریابی به نفع خودتان استفاده نمایید.
به لطف پیشرفت بازاریابی، امروزه برندینگ به شکل و فرم های مختلفی ایجاد شده است. روزهایی که باید خود را به لوگو، تکراکت و تبیلغات بیلبرد متکی میکردهاید گذشته است. امروز باید از چند کانال مختلف به صورت هم زمان با استراتژی موثر استفاده کنید با برندسازی رستوران با تصویر آن تطابق پیدا کند و برای گروهی وسعی از مشتریان دلپذیر باشد.
البته که طراحی لوگو، انتخاب پلت رنگ و طراحی بیلبورد و تراکت همگی بخشی از استراتژی سنتی اما موثر بازاریابی رستوران خواهند بود. اما زمان به کارگیری تمام این روش ها این اهمیت دارد که تصویری پیوسته را ارائه نمایید که در آن تم، ارزش و پیام در آن حاضر باشد تا جامعه هدف مشتریان رستوران شما را به خوبی به ذهن بسپارند و در خاطر داشته باشند.
چه بخواهید تبلیغات بر روی بیلبرد اجرا کنید یا تبلیغات حوزه دیجیتال را فعال نمایید در هر صورت باید طوری باشد که برای جامعه بزرگی دلپذیر باشد.
چرا استفاه از ابزارهای بازاریابی و برندسازی رستوران به نفع شما خواهد بود؟
به عنوان صاحب رستوران برای راه اندازی رستوران ایتالیایی می توانید از کانال های سنتی برندسازی رستوران عبور کنید و به سمت جنبه هایی که این صنف حول آن میچرخد و جذب مخاطب از آن بیشتر است بروید.
به فکر برندینگ منو و ایجاد محیطی که مشتری ها به سرعت با آن ارتبط برقرار کنند بروید. از اینجا قادر خواهید بود تا ایده برند رستوران را شفاف تر نمایید.
زمانی که به نوبت به برندسازی رستوران در محیط فیزیکی میرسد، این اهمیت دارد که نسبت به تم اولیه پایبند باقی بمانید و تصویر برند را دقیقا بر
به این فکر کنید که دقیقا باید فضایی را طراحی کنید که در لحظه با مشتریان ارتباط برقرار کند. از آنجا میتوانید برند رستوران را ارتقا دهید و حضور خود را در دنیای دیجیتال قدرتمندتر نمایید. از سوی دیگر اگر کانسئت رستوران که در نظر دارید بر اساس غذاهای است که روند پخت حرفهای تری را میطلبند در آن صورت مطمئن شوید که کلاس هر غذا و میزان استاندارد آن از یک سطح خاص پایین تر نخواهد آمد.
زمانی که به این مرحله اجرایی در برندسازی رستوران برسید قارد خواهید بود تا از پلت رنگ و لوگویی که انتخاب کردهاید به صورت موثر استفاده نمایید. تمام این المان ها باید در طراحی بخش مشتریان و منوی رستوران آورده شود. اما مراقب باشید که از این المان ها بیش از اندازه استفاده نکنید.
۵.شخصی سازی کردن همه چیز کلید برندسازی موفقی رستوران است
این احتمال وجود دارد که منطقی ترین برند ممکن را برای رستوران خود طراحی کنید اما هیچ عکس العمل ملموسی از مشتریان کسب نکنید. اما چرا این اتفاق میافتد؟ به این دلیل که گاهی منطق برند ارتباطی با احساسات گروه خاصی برقرار نمیکند. ایده های برندسازی رستوران باید به همان اندازه که باید بر ذهن مشتری اثرگذاری داشته باشد لازم است تا بر با احساسات او نیز درگیر شود و او را جذب نماید.
بر طبق آمار جمع آوری شده، بیش از نیمی از مشتریان خواهان نوعی سرویس هستند که دقیقا بر طبق میل آنها و نیازهایشان شخصی سازی شده باشد. بنابراین اگر استراتژی شما بریدین الگویی برای تمام نیازها باشد در آن صورت از شخصی سازی کردن سرویس ها برای گروه های مختلف مشتریان باز خواهید ماند و در آن صورت احتمال بالابردن محبوبیت برند کم رنگ خواهد شد.
برای آنکه در برندسازی رستوران موفق باشید لازم است تا دقیقا جامعه هدف مشتریان خود را بشناسید و با سرویس مطابق با نیاز آنها جنبه های متعدد را شخصی سازی نمایید، این گونه کانسپت برندصرفا خشک و منطقی نیست و احساسات مشتریان را نیز درگیر مینماید.
- دقیقا این همان دلیلی است که رستورانهای زنجیرهای مختلف نیز همسو شدن با سلیقه های خاص مشتریان و ایجاد ظرفیت شخصی سازی کردن سرویس را در الویت کار خود قرار دادهاند. به کار گرفتن این استراتژی باعث میشود که رستوران دارن و هر کسی که در این صنف فعال است گروه های مختلف مشتریان را بهتر شناسایی کند و روند طرح ریزی و پلان توسعه خود را بر آن اساس در طول زمان بهینه نماید. همچنین ارائه سرویس که در آن ظرفیت شخصی سازی فراهم باشد باعث میشود که منو خود را به صورت تناوبی تازه کنید و روند صعودی کسب درآمد را حفظ نمایید.
- ۹۹/۱۱/۲۸