با راه اندازی کافه نان میتوانید آن را به تجارت پر بازده با احتمال موفقیت بالا تبدیل کنید. در زیر نحوه راه اندازی کافه نان را به ۸ مرحله تقسیم کردیم تا با طی کردن قدم به قدم این مسیر بتوانید شروع اصولی برای این کار داشته باشید.
۱.اول از تصویر ذهنی مناسب از همه جزییات ایدهای که در ذهن دارید، تشکیل دهید.
۲.همان طور که جامعه رقابتی را در منطقههای مختلف بررسی میکنید موقعیتهای مناسب راه اندازی کافه نان را در نظر بگیرید.
۳.برای شروع اصولی همه چیز لازم است تا بیزینس پلن مناسب کافه نان را بنویسید.
۴.موقعیت راه اندازی کافه نان را نهایی کنید.
۵.مجوزهای مورد نیاز برای راه اندازی کاف نان را بررسی و دریافت کنید.
۶.طرح مارکتینگ (بازاریابی) لازم برای توسعه کسب و کار خود را ایجاد کنید.
۷.کارکنان با تجربه استخدام کنید.
۸.استراتژیهای کاری که در نظر گرفتهاید، را در هفتههای اول شروع به کار بعد از راه اندازی کافه نان ارزیابی کنید و در انجام این چرخه تداوم داشته باشید.
مرحله اول فاز راه اندازی کافه نان: به تصویر کشیدن ایده کلی
این اولین کاری است که برای راه اندازی کافه بیکری باید انجام دهید، اما انجام اصولی آن از درجه اهمیتی بالایی برخوردار است.
شاید این قدم از نظر شما کاملا واضح به نظر برسد اما باید تا آنجا که میتوانید همه موارد را در نظر بگیرید.
مثلا به اینکه چقدر بودجه میخواهید صرف کنید، چه رنج امکاناتی را میخواهید در کافه نان مهیا کنید و روی چه برندهایی تمایل دارید تا متمرکز شوید؟ در این مرحله باید به تمام اینها بپردازید و اطلاعات کاملی درباره این موارد داشته باشید.
شاید بررسی جامع و کامل همه اینها آن هم در قدم اول گیج کننده به نظر برسد! اما واقعیت این است که اگر میخواهید این تصمیم بزرگ کاری را عملی کنید باید همه اینها را آن هم در مراحل اولیه در نظر داشته باشید.
مرحله دوم راه اندازی کافه نان: بررسی موقعیتهای مختلف مناسب افتتاح کافه نان
بعد از اینکه به افکار خود سر و سامان دادید و در مورد کلیت کار و لوازم مورد نیاز برای راه اندازی کافه نان تصمیم اولیه خود را گرفتید، لازم است تا موقعیت مناسب برای این کار را شناسایی کنید.
با وجود کافههای مختلف و نانوایی های متعدد، کلیدی ترین قدم در راه اندازی کافه نان انتخاب موقعیت مناسب برای شروع این کار است.
اگر میخواهید باب سلیقه جوانان باشید جایی را انتخاب کنید، که در آن ترافیک بالای رفت و آمد وجود دارد. همه حجم ترافیک ماشین رو را در نظر بگیرید و هم میزان ترافیک پیاده رو را در انتخاب موقعیت کافه نان بررسی و محاسبه کنید.
باید فضا طوری باشد که حجم قابل توجهای از ترافیک گذری را بتوانید به فضای کافه نان جذب کنید. با توجه به اندازی و متراژی که در نظر دارید در مقایسهای کوچک و متوسط حتمالا طی کردن، مسافت زیاد برای خرید از مجموعه شما پایین تر از حالتی است که کافه بیکری بزرگی را بخواهید اداره کنید. به این سوالها در انتخاب موقعیت مناسب برای راه اندازی کافه نان پاسخ بدهید:
- کانسپ کافه نانی که مد نظر شما است بیشتر مناسب منطقه شلوغ با خیابانهای پر رفت و آمد است؟ یا بهترین پاسخ را زمانی خواهید گرفت که کافه بیکری را در یکی از طبقات مرکز خرید و یا خیابانهای با فروشگاههای متعدد راه اندازی کنید؟
قبل از بررسی مغازههای تجاری در هر منطقهای که در نظر شما است، لازم است تا تمام کافی شاپها و کافه نانها حتی شیرینی پزیهای فعال را بررسی کنید.
با دوستان خود، یا شرکای کاری و تجاری و حتی سرمایه گذاران این کار، به تک تک این مراکز بروید و از کیفیت کار آنها یادداشت برداری کنید. مثلا نوشیدنیهای محبوب آنها را سفارش دهید و در مورد ویژگیهای متفاوت هرکدام اطلاعات مهم را یادداشت کنید.
تجهیزاتی که هرکدام از این کسب و کارهای فعال استفاده میکنند، قیمتهای منو، لوازم پذیرایی و حتی برند لبنایت مورد استفاده آنها را بررسی کنید.
اگر در کافه شیرینیها تازه فروخته میشود بررسی کنید، که آیا خود کافه آنها را تهیه میکند یا آنها را از توزیع کننده دیگری خریداری میکنند. همین روند را برای تمام کافه نانهای فعال در حوزه خود تکرار کنید.
- ۹۹/۱۱/۲۸