رستوران گردی

شناخت ابزارهای کاربردی

رستوران گردی

شناخت ابزارهای کاربردی

  • ۰
  • ۰

شاید در ابتدا تصور کنید که سایمان یک نام لاتین باشد اما اصلاً اینطور نیست. کلمه سایمان ریشه ترکی دارد و به معنای خان بزرگ است. رستوران سنتی سایمان با سایر رستوران های سنتی تهران تفاوت بسیار جالبی دارد. در این رستوران اصلاً خبری از تخت‌های سنتی، آینه‌کاری و این‌گونه تزئینات نیست. فقط می‌توان گفت که بخشی از دیوارهای رستوران به شکل سنتی و بر اساس طاق‌های قوسی شکل ایرانی طراحی شده‌اند؛ اما در عین حال میزهای چوبی، موسیقی زنده سنتی و فضای دلنشین رستوران باعث شده تا آن را جزء بهترین رستوران های سنتی تهران قرار دهیم.

 

رستوران سنتی سروستان یکی از رستوران‌های بسیار دل‌باز تهران است که در غرب پایتخت قرار دارد. این رستوران در باغی زیبا واقع شده است و فضای داخلی آن را به‌خوبی دیزاین کرده‌اند. جالب است بدانید که فضای داخلی این رستوران آن‌قدر وسیع است که در آن غرفه‌های مختلف تعبیه کرده‌اند. به‌عنوان مثال شما می‌توانید به غرفه فست فود، غذاهای شمالی، غذاهای سنتی و حتی جگرکی مراجعه کنید!

 

شاید انتظار وجود یک رستوران با فضای باز را در محدوده تهرانپارس نداشته باشید؛ اما جالب است بدانید که رستوران سنتی گل یخ، دارای فضایی دل‌باز است و با تخت و آلاچیق از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. رستوران گل یخ تهرانپارس دارای بخش سرپوشیده و روباز است؛ بنابراین در روزهای سرد سال می‌توانید از سالن داخلی استفاده کنید. در این رستوران انواع غذاهای سنتی، دریایی، فرنگی و همچنین قلیان سرو می‌شود و امکان استعمال دخانیات در بخش فضای باز وجود دارد. اگر هوس دل و جگر تازه گوسفندی کرده باشید، می‌توانید از منوی این رستوران، این غذای دل‌چسب را سفارش دهید.

 

رستوران و سفره‌خانه سنتی عمارت تهرانپارس، یکی از پاتوق‌های دنج برای دورهمی‌های دوستانه محسوب می‌شود. این کافه رستوران، ظاهری بسیار ساده و بی‌آلایش دارد و انواع غذاهای سنتی را سرو می‌کند. سرو قلیان در این رستوران آزاد است؛ پس اگر بوی دود شما را آزار می‌دهد، بهتر است رستوران دیگری را برای شب‌نشینی خود انتخاب کنید.

همچنین هر شب از ساعت ۷ تا ۱۱ شب، دو سانس مختلف موسیقی زنده در این رستوران برگزار می‌شود. البته برای لذت‌بردن از این برنامه مهیج، باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید. در نورپردازی این رستوران از نور آبی استفاده شده تا احساس آرامش را در شما ایجاد کند. فضای رستوران بسیار خودمانی، راحت و دلنشین است و می‌توانید ساعت‌ها از آرامش محیط لذت ببرید.

 

نمایی ازفضای داخلی رستوران دالون دراز

نمایی از فضای ورودی رستوران دالون دراز

اگر از محله‌های سنتی بازار تهران عبور کرده باشید، قطعاً نام دالون دراز به چشم شما خورده است. نام این رستوران از یکی از محله‌های قدیمی تهران گرفته شده است و قدمت آن به سال 1350 باز می‌گردد. جالب است بدانید که این رستوران اولین رستوران در تهران بوده که به‌طور رسمی توانسته مجوز اجرای موسیقی زنده را به دست بیاورد. منبع : ره بال 

  • ۰۰/۰۱/۲۴
  • حمید حمیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی