رستوران گردی

شناخت ابزارهای کاربردی

رستوران گردی

شناخت ابزارهای کاربردی

  • ۰
  • ۰

 

انتخاب غذاها بر اساس المان های کلیدی

یک مثال از انتخاب این نوع غذاها می تواند این باشد که اگر در منطقه ای هستید که آب و هوای سردی دارد، اما ظرفیت استفاده از فضای باز وجود دارد در آن صورت دقیقا باید غذاهایی را در منو بگنجانید که گرم و دلپذیر باشند.

برای مثال نان و شیرینی گرم تازه و  انواع سوپ دقیقا انتخاب غذا بر اساس المان کلیدی شرایط محیطی است. غذایی که مشتریان را گرم کنند، در عین حال به آنها فرصت لذت بردن از فضا را بدهد دقیقا چیزی است که ترند تازه را وارد کسب و کار شما خواهد کرد و مشتری را راضی و خوشحال نگاه می دارد.

 

 

  • لاته نئونی : هیچ کس نمی تواند بگوید انتخاب غذا بر اساس المان های کلیدی  باید معمول باشد. از این هم فراتر بروید. برای مثال لاته درجه یک گرم را معمولی سرو نکنید، به جای آن ایده لاته نئونی که به تازگی به یک ترند محبوب تبدیل شده است را جزو منو خود بگذارید. نوشیدن لاته خود انقالابی به پا کرده و لاته طلایی با شیر، لاته زعفرانی، ترکیب لاته با رنگ دهنده های طبیعی مثل عصاره چقندر همه چیز را جذاب تر و محبوب تر کرده است. اینها را وارد منو کنید و کافه و رستوران را با ترندها سال یکسو کنید.
  • غذاهای اسپایسی اما کمی شیرین: همیشه اکثر افراد طرفدار غذاهای ادویه ای هستند. تندی ادویه اشتها را زیاد می‌کند، اما زمانی که اندکی مزه شیرینی و یا حتی ترشی را به آن اضافه کنید، همه چیز جذاب تر می‌شود. برای مثل جوجه ترش پرتغالی با سس شیرین تند و ادویه ای، زمانی که تازه و داغ برای مشتری سرو شود، او را به وجد می‌آورد. با نگاهی به این ترندها و پیش بینی ها سس ادویه با ته مزه شیرین یکی از  پر طرفدار ترین ها برای انواع ساندویچ و پیتزا است.
  • کراست یا خمیرهای عجیب و غریب پیتزا : اضافه کردن مینی هات داگ به لبه های خمیر پیتزا، یا پر کردن کراست با سس رنچ و پنیر خامه ای اینها همه ترندهای محبوبی برای انواع پیتزا هستند. اما خیلی ها از این هم فراتر رفته اند و خمیر را بدون آرد و با گینوا و سیب زمینی هم درست کرده اند. این هم پیتزا را خوش طعم می‌کند و هم گزینه های سلامت تری را در اختیار مشتری ها قرار می‌دهد.

 

 

آشپزی با روش های قومی

اگر با خواندن این عنوان در ذهنتان آشپزی ملی تدایی شد، باید گفت که این ترند غذا کمی با آن تفاوت دارد. افراد زیادی تمایل دارند تا مزه اصیل غذاهای قومی که در زیر مجموعه غذاهای ملی هستند، را مزه کنند.

اما همه چیز در مدرن کردن خوردنی های قومی و تهیه غذاهای با درجه کیفی بالا  است.  همه دوست دارد تا بداند که نسل های قدیمی چطور غذا را آماده می‌کردن و آنها از خوردن چه مزه هایی لذت می‌برند. بازآفرینی این غذاها همه را هیجان زده خواهد کرد. به این روش دقیقا تجربه فرهنگی با سرو غذای که از ناحیه خاص سر منشا گرفته است، به مشتری منتقل می‌گردد.

 

روی دیگری از غذاهای ملل

مشتری ها بیشتر و بیشتر خود را در معرض مزه های جدید و انواع مختلف غذا قرار می‌دهند. این به آن دلیل است که غذاهای جهانی حالا در مقایس منطقه ای در دسترس خیلی های قرار گرفته است. حالا که گروه های زیادی با غذاهای ملل  آشنا هستند، تمایل زیادی به مزه های آن خوردنی ها دارند. این ایده برای راه اندازی فست فود متفاوت است. 

به خصوص غذاهای مدیترانه ای و کارائیب، مزه های ایتالیایی و استیک های آمریکایی در منوهای زیادی نفوذ کرده و دلیل آن تقاضای بالای آن است.

آنچه ترند ویژه ای در میان خیلی از عاشقان غذا و مزه شده است، دیدن رنگ های روشن، مزه ادویه های با عطر قوی است. این فاکتورها رنج خوردنی ها را گسترده تر کرده است. این ویژگی ها دقیقا همان فاکتورهایی است که باید در رستوران و حتی کافه خود اجرایی کنید.  

 

صبحانه آماده در تمام ساعات کاری رستوران

تعریف وعده های غذایی در حال تغییر و متحول شدن هستند. خیلی ها تمایل دارند تا خوردنی های معمول صبحانه را  هنگام نهار، عصرانه و یا شام میل کنند. حقیقت است که زمان میل هر غذا آن هم با وعده های تعریف شده برای آن گذشته است.

رژیم غذایی خیلی ها طوری است که هر زمان که برنامه روزانه به آنها اجازه دهد و البته میل به خوردن داشته باشند، همه چیز را برای میل وعده ای محیا می‌کنند.

خوردن غذاهایی که به طور سنتی برای وعده صبحانه تعریف شده در وعده مثل عصرانه، راحتی و رضایت را به طور هم زمان برای مشتری ها در بر دارد. اما این همه چیز نیست! راز موفقیت و بالا رفتن رستوران هایی که آیتم های صبحانه را در تمام ساعات کاری سرو می‌کنند، قیمت تمام شده آن است.

 مواد اولیه برای آماده کردن غذاهای صبحانه کم هزینه تر از گزینه های دیگر در منو است. شیر، تخم مرغ و آرد هزینه ها را آنقدر بالا نمی برد از طرفی طبخ خلاقانه آن ساده است. همین دو مشتری را بیش از پیش راضی می کند. سرو صبحانه کامل می تواند ایده عالی برای راه اندازی فست فود مناسب است. 

برندهای شناخته شده ای مثل مکدونالدز (McDonald’s) و سونیک (Sonic) سالها است که سرو صبحانه در تمام ساعات کاری را در برنامه فعالیت شعبه ها قرار داده اند.

 

 

  • ۰۰/۰۱/۲۴
  • حمید حمیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی