رستوران گردی

شناخت ابزارهای کاربردی

رستوران گردی

شناخت ابزارهای کاربردی

  • ۰
  • ۰

شاید تصور کنید که رستوران‌های جنوب تهران کیفیت مناسبی ندارند. اگر تصور شما چنین است باید بگوییم سخت در اشتباه هستید! رستوران سنتی ترمه یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که در نزدیکی میدان امام خمینی و داخل هتل فردوسی قرار دارد. این رستوران دارای فضاسازی بی‌نظیری است و تک‌تک جزئیات را در آن رعایت کرده‌اند. داخل فضای رستوران حوضچه‌ای فیروزه‌ای تعبیه شده است که آب در آن جریان دارد و محیط رستوران را بسیار دیدنی می‌کند. آجرهای سنتی، صندلی‌های چوبی و سقف‌های قوسی شکل، همه المان‌های سنتی به‌خوبی رعایت شده‌اند.

 

از نام رستوران نون و نمک فخرالملوک می‌توانید متوجه شوید که رستورانی بسیار با اصل و نسب، سنتی و زیباست. این رستوران در جنوب تهران و محدوده بهارستان قرار دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره نون و نمک فخرالملوک به آن اشاره کنیم این است که رستوران در ساختمانی 140ساله قرار دارد که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. رستوران نون و نمک فخرالملوک دارای فضاسازی بسیار اصیل و واقعی است و اصلاً احساس نمی‌کنید که دکور‌ها تزئینی هستند. در میانه این ساختمان، حوضی بزرگ و فضای باز بسیار زیبایی تعبیه شده است و اتاق‌ها دور تا دور این فضا چیده شده‌اند.

 

شاید تصور کنید که موقعیت مکانی این رستوران باعث می‌شود تا قیمت غذاهای آن بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد؛ اما جالب است بدانید که رستوران نون و نمک، جزء رستوران‌های گران قیمت سنتی تهران محسوب می‌شود! در بخش فضای باز این رستوران هم موسیقی زنده برگزار می‌شود. در این محوطه سکویی را به هنر‌آفرینی نوازندگان سنتی اختصاص داده‌اند. نون و نمک یک رستوران بسیار عالی برای برگزاری انواع دورهمی، مهمانی و مراسم به حساب می‌آید.

شاید شما نیز با نشستن روی تخت‌های سنتی در رستوران راحت نباشید و حتی شاید میانه شما با فضای خیلی سنتی نیز خوب نباشد. در این صورت بهتر است سری به رستوران سنتی شب های سرو بزنید. رستوران سنتی شب‌های سرو، در طبقه بالای یک برج تجاری واقع شده است و ظاهری سنتی و در عین حال لوکس دارد. شاید تلفیق مدرنیته با سبک سنتی کار ساده‌ای نباشد؛ اما رستوران سنتی شب‌های سرو این کار را انجام داده است. فضای داخلی رستوران بسیار شیک طراحی شده و نورپردازی خیره‌کننده‌ای دارد.

کف سالن بر خلاف رستوران‌های سنتی دیگر، از سنگ مرغوب پوشیده شده است که به شما حس رستوران‌های لوکس غرب تهران را می‌دهد. در عین حال دیوارها دارای نقش‌های سنتی و گچ‌بری‌های اسلیمی و ایرانی هستند. در محیط رستوران، تخت‌های سنتی که البته طراحی جدیدی دارند، قرار داده شده‌اند و در میانه رستوران، میزهای چوبی با مبلمان راحت امروزی به چشم می‌خورد. همچنین از ساعت ۸ هر شب، برنامه موسیقی زنده در رستوران سنتی شب‌های سرو برقرار است. منبع : رحبال 

  • ۰۰/۰۱/۲۴
  • حمید حمیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی