رستوران گردی

شناخت ابزارهای کاربردی

رستوران گردی

شناخت ابزارهای کاربردی

  • ۰
  • ۰

 

رستوران سنتی عالی قاپو را بی‌شک می‌توان یکی از بهترین مثال‌ها در زمینه دیزاین سنتی در سراسر ایران دانست. این رستوران که در نزدیکی میدان ونک قرار دارد، طی چند سال اخیر توانسته مشتریان ثابت خود را به دست بیاورد. طاق‌های قوسی شکل سنتی ایرانی، آینه‌کاری‌های بسیار هنرمندانه، میزهای چوبی، تخت‌های سنتی، حوض آب و اشیای عتیقه، همه این‌ها باعث می‌شوند تا ظاهر رستوران سنتی عالی قاپو به نحو احسن شبیه به یک رستوران سنتی ایرانی باشد.

آیا تا به حال از شهر زیبای یزد دیدن کرده‌اید؟ هر گوشه از این شهر با دیوارهای کاه‌گلی، برگی از تاریخ ایران را روایت می‌کند. رستوران رزفر یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران است که در شمال پایتخت قرار دارد. دکوراسیون داخلی این رستوران کاملاً از سبک سنتی معماری اصیل یزدی الهام گرفته ‌است. جالب است بدانید که در این رستوران از المان‌های معروف یزد، همانند لانه کبوتر، کوچه قهر و آشتی، دوچرخه‌های سنتی و همچنین بادگیر یزدی استفاده شده است تا حال‌وهوای این شهر کویری در فضای رستوران جریان داشته باشد. غذاهای این رستوران کیفیت بسیار خوبی دارند و در دستور پخت آن از بهترین مواد اولیه، مخصوصاً زعفران استفاده می‌شود. از غروب آفتاب تا پاسی از شب نیز گروه موسیقی سنتی، انواع موسیقی گوش‌نواز و آرامش بخش محلی را اجرا می‌کنند. پس برای تجربه یک شب به‌یادماندنی، بهتر است حتماً سری به رستوران رزفر بزنید.

 

بله، اشتباه نکردیم! نام این رستوران دقیقاً حوض خونه و نه حوض خانه است! از این نام‌گذاری ساده، می‌توانید متوجه شوید که فضای داخلی این رستوران، سنتی و در عین حال بسیار خودمانی و ساده است. رستوران حوض خونه حدود 40 سال پیش افتتاح شده و در طی این سال‌ها، مشتریان ثابت فراوانی پیدا کرده است. رستوران حوض خونه دو طبقه کاملاً مجزا دارد و از این رو بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که مراسم یا مهمانی‌های خود را در این رستوران برگزار کنند.

در طبقه پایین این رستوران، امکان سفارش قلیان و انواع دمنوش سنتی نیز وجود دارد. پس اگر اهل دود قلیان نیستید، بهتر است طبقه بالا را برای صرف غذای خود انتخاب کنید. در رستوران سنتی حوض خونه انواع غذاهای سنتی از دیزی تا کباب‌های چرب و خوشمزه سرو می‌شوند. پرسنل رستوران نیز لباس سنتی بر تن کرده‌اند و بسیار خوش‌برخورد هستند. رستوران دارای فضای بسیار زیبایی است و در مرکز آن یک حوض مرمری قرار دارد.

در محدوده دربند و درکه، راه اندازی این رستوران سنتی مختلف به چشم می‌خورد؛ اما در این میان باید به رستوران اس پی یو به‌عنوان یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران اشاره کرد. این رستوران فضاسازی بی‌نظیری دارد و می‌توانید غذای خوشمزه خود را داخل آلاچیق سنتی میل کنید. البته اگر در فصل سرما قصد مراجعه به این رستوران را دارید، نگران نباشید؛ زیرا رستوران اس پی یو دارای ۲ بخش فضای باز و فضای سربسته و گرم است. در منوی این رستوران انواع غذاهای سنتی، فرنگی و همچنین چای و قلیان به چشم می‌خورد. البته به یاد داشته باشید که این رستوران در اکثر روزهای سال شلوغ است و باید برای دریافت خدمات، کمی صبر داشته باشید.

  • ۰۰/۰۱/۲۴
  • حمید حمیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی